Wat doet ge wanneer ge het kostbaarste bezit uit uw leven kwijtspeelt? Wordt ge kwaad? Wordt ge depressief? Of loopt ge weg? Alabama (Lize Feryn) en Monroe (Roel Vanderstukken) ontdekken wat rouwen doet met ne mens. Een verhaal over liefde voor mekaar, liefde voor een kind en liefde voor de dood.
Sartre en de Beauvoir, dé cultfiguren van het Franse existentialisme blikken terug op hun leven en denken. Èn op hun turbulente liefdesrelatie. Intellectueel prikkelend en diep ontroerend, in een regie van Stefaan Van Brabandt.
Een familiesaga. Raf en Mich waden zich in ‘Grind’ door de verzonken moerassen van hun eigen familieverleden, spitten de oude verdoken geheimen op. Ontroering, hilariteit, prachtige songs en een absurde beeldtaal vechten om voorrang. Als toeschouwer word je tot op het puntje van je stoel gedwongen.
Een familiesaga. Raf en Mich waden zich in ‘Grind’ door de verzonken moerassen van hun eigen familieverleden, spitten de oude verdoken geheimen op. Ontroering, hilariteit, prachtige songs en een absurde beeldtaal vechten om voorrang. Als toeschouwer word je tot op het puntje van je stoel gedwongen.
Drie koppels komen samen in een chalet in de Ardennen. Ze spelen een spel waarbij iedereen de telefoon op tafel legt en alle berichten deelt met de groep. Lucas Van den Eynde, Viv Van Dingenen, Ann Pira, Raf Jansen en Laurence Roothooft in een tragikomische voorstelling over vriendschap en liefde.
Warre Borgmans en Bo Spaenc spelen een tekst uit de roman ‘Suikerspin’ van Erik Vlaminck. ‘Tir Arthur’ is een bloedernstig stuk waarin, juist daarom, kolossaal veel gelachen wordt. ‘Tir Arthur’ is muziektheater met veel woorden en teksttheater met veel muziek.
Denk drie enthousiaste muzikanten met een pak bagage en veel goesting. Denk muzikaal entertainment met een voorliefde voor humor. En je bent er: Kwart Voor Vrijdag met een nieuwe voorstelling ‘Kader’. Over je helemaal blootgeven, in een hokje kruipen en toch weer uitbreken.
Een vrouw maakt kennis met een priester in het stadspark van Leuven. Zij komt van de Kempen, woont in Kessel-Lo. Hij is Georges Lemaître, dé ontdekker van de big bang. Ze zijn elkaars tegendeel maar vinden elkaar als het over ‘het begin’ gaat. Hun levens blijken zelfs intens verweven te zijn.
Worden we in ons liefhebben geleid door de maatschappij? Hoe cultureel bepaald is liefde? Moeten we opnieuw leren liefhebben? In ‘GIJ ZIJT HET’ voeren de twee acteurs een pleidooi voor het grenzeloze, irrationele liefhebben tegenover de efficiënte zoektocht naar de meest doeltreffende relatie.
Peter De Graef gaat een stuk schrijven dat hilarisch en bekijvend zal zijn. Over ‘verlies’ in het leven. En over hoe de anderen daarop reageren. Of net niet. En hoe wij, mensen, met de beste bedoelingen daardoor elkaars leven soms onmogelijk maken.